esest12.

på måndag står jag där igen, första året på gymnasiet.
jag har ju redan gjort det där en gång förut, då jag gick samhälle media, nu är det ny linje, nya klasskompisar, nya ämnen & helt nya lärare!
kommer gå estet media nu i 3 år.
att jag ska byta klass och gå med människor som är ett år yngre var nått jag tänkte på väldigt mycket förut, nu spelar det faktiskt inte så jättestor roll, jag kommer få håltimme på dom ämnen jag fått godkänt i & kommer då kunna plugga andra ämnen vilket är väldigt bra!
kommer även få 100 poäng extra eftersom jag inte kommer läsa språk, om jag inte väljer det på det individuella valet, men det tror jag inte att jag kommer göra.

på måndag klockan 9 kommer jag sitta i aulan på wargentinskolan med min vän matilda, som jag tror är väldigt nervös inför det här med gymnasiet.

första året på gymnasiet går ganska segt i början, men på slutet går det riktigt fort! det är ungefär som att fortsätta gå nian ett år till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fridavagberg

Frida Vågberg

RSS 2.0