älska är ett så himla starkt ord, säg det inte om du inte menar det.

att älska en familjemedlem, en vän eller ett djur är lätt att säga.
men att säga till sin pojk/flickvän att man älskar varann efter en vecka är svårare.
älska är ett så starkt ord och ska användas till dom man verkligen menar det till och dom som förtjänar det.

så älska, vad är det egentligen?

att välta omkull
kan vara kul
vid rätt tillfälle
och med rätt sällskap

att vara yr
är härligt i lyckorus

att vara tillfälligt
pank
kan vara nyttigt
om man sedan
blir tillfälligt
rik

att älska
är att våga
balansera utan skyddsnät.

att älska någon, att sakna dess närhet
måste ju vara, metaforiskt för, hur man stavar till kärlek?
att somna tillsammans, kyssas och kyssen känns ärlig
måste ju nästan vara den starkaste nyckeln till kärlek?
att be efter kalla händer på den varmaste ryggen i världen
under trygghet och närhet, är väl något som tyder på kärlek?
att titta in i någons ögon med ögon som lyser av glädje
från djupaste djupet av själen, betyder...
...betyder kanske att det bara ljuger om kärlek?

att vara kär är en sak, men det starkaste känslan av alla
borde väl vara att älska varandra? fast ni kanske säger nåt annat?
kan man vara kär i någon samtidigt som man älskar nån annan?

okej, jag är jättenere över ensamheten, men det är självklarheter
jag kanske tänker fel men då vill jag att någon rättar felen...!

allt känns konstigt, jag är kanske bara fast i hoppet?
trots att det känns som att jag har kastat hjärtat i papperskorgen.
jag har faktiskt tappat! hoppet och kvar är frågor som gör mig galen
och det känns som att det enbart är tiden! som söker svaren

man kan vara kär utan att älska
men kan man älska utan att vara kär?

jag känner att det inte går
och om jag säger det så är det inte bara att ljuga för dig
utan det måste även betyda att jag lurar mig själv?
eller jag vet inte vad som stämmer
Jag har nog bara fel i vad jag känner

ja, det verkar som det, att allt jag kan känna är fel!
har aldrig kunnat tänka på det att jag inte är älskad nå mer?
allt är vitt eller svart, verkar som att inget är sant
jag tynar bort i minnen och skratt och skiter i allt

vad fan känner jag?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

fridavagberg

Frida Vågberg

RSS 2.0